7 mai 2020

Activitățile on-line (nu „on line”) în Învățământul Superior…

Un amic care studiază într-o Instituție de Învățământ Superior din România mi-a povestit o întâmplare, cred eu, foarte tristă.

Avem așa: un cadru didactic cere un referat pentru a-i încheia pe studenții care urmează un respectiv curs. Până aici nimic nu este anormal, ci chiar normal. Anormalitatea abia acum își face simțită prezența. Cadrul didactic le cere studenților să scrie referatul de mână, apoi să-l pozeze și să-l trimită.

Serios? În anul 2020, în era tehnologiei, în condițiile în care în format digital un referat poate să conțină mai multe aspecte de scriere (așezare în pagină, dimensiune fonturi, tipuri de fonturi, subcapitole/subtitluri diferite pe paginile pare/impare etc.), unele cadre didactice încă cer ca studentul să scrie un referat de mână? De ce? Pentru că iarăși este vorba despre comportamentul „polițienesc” al unor cadre didactice. De frică să nu dea studentul copy/paste de pe internet, astfel studentul neaducându-și deloc aportul în crearea lucrării respective. Pentru asta ar trebui să existe programe de verificare a similitudinii, nu referate scrise de mână, pe care oricum nu le putem introduce în astfel de programe.

Pot să înțeleg acest comportament, dar nu pot să fiu de acord cu el. De ce? Pentru că pe primul loc ar trebui să fie interesul cadrului didactic de a-l face pe student să înțeleagă importanța acelui referat și să stabilească anumite caracteristici pe care referatul ar trebui să le conțină, practic asta ar reduce posibilitățile ca studentul să aplice copy/paste în crearea referatului respectiv. Cu toate acestea, pe zi ce trece ni se dovedește că mai este mult până la o „reformă” clară și eficientă în modul de abordare al problemei.

Astea Ziind Fise, scrieți de mână, dragi studenți, să nu cumva să uitați cum se „mânuiește” pixul!

Sursă imagine: adevarul.ro

40 Comments

Lasă un răspuns la free spins coin master Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *