1 octombrie 2020

Casa de Asigurări de Sănătate Arad și promptitudinea…

În ultima perioadă am avut niște interacțiuni, este drept – obligatorii, cu medicul de familie (nu mai trecusem pe acolo de câțiva ani). Am fost acolo, i-am spus „ce mă doare” (precum în campania ANOSR din anul 2006) și aceasta mi-a dat niște trimiteri, trimiteri cu care să merg să-mi fac anumite investigații. I-am spus doamnei doctor că nu am card de sănătate, dar dânsa a verificat în baza ei de date, figuram ca asigurat, iar pe baza asta mi-a eliberat trimiterile. Bineînțeles, având în vedere că nu mai fusesem de ani de zile la dânsa, am mers și c-o adeverință care să-mi ateste calitatea de student la purtător.

Situația cardului de sănătate… păi, eu n-am avut card de sănătate niciodată. Și am intrat pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate Arad (CAS-AR) ca să văd cum îl pot procura. M-am gândit că mi-ar trebui și o adeverință care să ateste calitatea de asigurat, asta deoarece până este „tipărit” cardul și până merg eu după el, adeverința-mi este mult mai utilă, mai ales că se poate transmite on-line și nu mai trebuie să mă mai deplasez la Arad. Zis și făcut. Am intrat pe site-ul instituției, iar după o căutare scurtă găsesc două tipuri de cereri: una pentru cei care au pierdut/deteriorat etc. cardul, iar cealaltă pentru cei care au refuzat ridicarea cardului din motive religioase sau de conștiință. În fine, nu mă regăseam în niciuna, așa că m-am pus pe scris. Azi, pe la 02:00, am terminat redactarea cererii, iar în cerere am menționat că doresc o adeverință care să ateste calitatea de asigurat și că doresc să-mi fie eliberat cardul, dar să nu mi-l trimită prin poștă, ci să merg eu după el.

Am scris un e-mail (am mai spus-o, nu „email” și nici „mail”), am atașat cererea, o copie a cărții de identitate și dovada plății taxei în valoare de 15,26 de lei (necesară pentru eliberarea cardului – deși cred că nu trebuia, căci eu nu l-am pierdut/deteriorat etc. – dar am vrut să fiu sigur că nu mă complic), l-am programat să se trimită la 08:30, apoi m-am retras în bârlog. CAS-AR își începe programul cu publicul la 08:30, iar la 09:20, practic la nici o oră de când am trimis e-mailul, am primit adeverința prin intermediul adresei de e-mail, cu mențiunea că pentru detalii despre cardul de sănătate să sun la un anumit număr pe care l-am regăsit în e-mail. Nici nu am apucat să mai sun deoarece am primit un apel de la un număr de „fix” ce avea prefixul de Arad, era o doamnă de la CAS-AR. Discuția s-a desfășurat cam așa:

EA: – Bună dimineața! Sunt de la Casa de Asigurări de Sănătate Arad și ați făcut o…

EU: – Sărut mâna! Da, da. Știu despre ce vorbiți.

EA: – O colegă v-a trimis adeverința prin e-mail, dar avem o problemă.

EU: – Da, spuneți, vă rog! Care este problema?

EA: – Păi, în baza noastră de date apare că nu sunteți asigurat.

EU: – Nu am cum să nu fiu asigurat, căci sunt student.

EA: – Păi, nu s-a mai actualizat statusul dumneavoastră de patru sau cinci ani…

EU: – Dar eu am dus adeverință care atestă calitatea mea de student la medicul de familie, deci trebuie să figurez ca asigurat.

EA: – Medicul de familie nu poate schimba statusul pe care-l aveți dumneavoastră în baza de date CAS-AR, prin urmare, ar trebui să ne trimiteți o adeverință care să ateste această calitate a dumneavoastră.

EU: – Acum, azi, nu pot obține o astfel de adeverință. Dar am una pe care facultatea mi-a eliberat-o pentru medicul de familie și este eliberată în acest an universitar.

EA: – Dacă atestă calitatea de student în anul universitar 2020 – 2021 este în regulă și acea adeverință. Pe lângă adeverință, să trimiteți și o copie de pe C.I. pe următoarea adresă de e-mail…

EU: – Am să vă trimit imediat cele solicitate.

EA: – Pentru cardul de sănătate, începând cu săptămâna viitoare, puteți să veniți și să-l ridicați de la noi când doriți.

EU: – Vă mulțumesc foarte mult! Să aveți un sfârșit de săptămână plăcut!

EA: – Asemenea! La revedere!

EU: – Sărut mâna!

Prin urmare, am rezolvat toate problemele legate de adeverință și de card în mai puțin de o oră și jumătate, telefonic și prin e-mail, cum ar trebui să se întâmple – în mod normal –  în anul 2020. Datorită experienței pe care am avut-o cu angajații CAS-AR pot spune, fără nicio reținere, că așa ar trebui să se comporte angajații din toate instituțiile și că aceștia, cel puțin pentru mine, sunt un exemplu de „AȘA DA”!

Astea Ziind Fise, sunt de părere că reforma deja a început. Și nu, nu a început de ieri sau de azi, ci de mai mult timp, doar că durează puțin până se schimbă lucrurile. Să nu uităm că, de regulă, vom fi tratați exact cum noi îi tratăm pe acești oameni. Dacă îi tratăm cu respect, ei ne vor respecta. Dacă îi tratăm cu aroganță și nu știm să spunem un „Bună ziua!” sau „Sărut mâna!”, ei ne vor arunca foile în scârbă, cum o făceau odată, chit că eram politicoși.

Lasă un răspuns