15 martie 2023

Despre clip.co

Am decis să scriu aceste rânduri după ce am văzut un material video al unui «influencer» care făcea reclamă site-ului clip.co. Clip.co este o companie românească ce are ca obiect de activitate comercializarea telefoanelor la mâna a doua – sau a câta o fi – bineînțeles, după ce un tehnician – sau chiar mai mulți – verifică și, în unele cazuri, repară telefoanele a.î. să se încadreze între niște parametri pe care compania îi consideră acceptabili pentru o funcționare fără probleme a respectivelor dispozitive.

Ideea este bună, chiar foarte bună, că așa putem salva și mediul înconjurător, cumpărând telefoane recondiționate, că nu te mai complici cu site-uri de anunțuri, nu te mai vezi cu nimeni, nu mai trimiți dispozitivul prin curier ca mai apoi să ți se întoarcă din cauza faptului că nu i-a răspuns cumpărătorul curierului la telefon ș.a.m.d. Platforma are un proces foarte simplu: îți evaluezi singur dispozitivul prin intermediul platformei lor, iar apoi platforma îți arată ce sumă maximă ai putea primi pentru el, îl resetezi, îl trimiți către sediul acestora, iar după ce aceștia îi fac o evaluare, ei îți oferă o sumă de bani care poate coincide sau nu cu suma care ți-a fost afișată la finalizarea evaluării tale prin intermediul platformei lor. Ei, aici am vrut să ajung.

Uneori, prețul unui model care arată „ca nou”, în comparație cu același model cumpărat sigilat, deși apărut acum aproape trei ani, este undeva pe la 800-1000 de lei. Ei, de aici începe distracția.

Spre exemplu, dacă vrem să cumpărăm un „Apple iPhone 12 mini, 64GB, 5G”, acesta costă 2500 de lei pe platforma clip.co, iar pe un site precum eMag costă 3450 de lei. Cum spuneam, între 800 și 1000 de lei „reducere”, în condițiile în care telefonul a fost lansat acum doi ani și jumătate și a fost, evident, folosit în draci. Bine, când a ajuns la sediul companiei, acesta a trecut printr-un șir de teste și, probabil, o recondiționare, însă nu poate arăta chiar ca unul nou, fiind evident acest lucru.

Bun. Dacă pentru un cumpărător ar fi benefic să aleagă un dispozitiv din magazinul online al acestora, mai ales că ei vând orice dispozitiv cu un an garanție, deci îți garantează orice reparație timp de un an de zile, ceea ce este super bine, nu pot spune că este la fel de avantajos și despre cei care decid să vândă un telefon acestora, iar aici vă voi prezenta cazul meu.

În 2021, din dorința de a rămâne în „ecosistemul” Samsung, fiind un „fanboy” al companiei Samsung, deținând în trecut S2, S3, S5, S7 Edge, S9+, S10+ Dual SIM, am decis să-mi achiziționez un S21 Ultra 5G. Cel mai cel telefon de la Samsung la acel moment. Zis și făcut. Mi-a ajuns telefonul, însă eu nu aveam niciun sentiment de bucurie când l-am atins prima dată, ceea ce nu s-a întâmplat în cazul modelelor anterioare. Mereu când îmi achiziționam un model nou, fără excepție, îl butonam, deși este impropriu spus, vreo două-trei zile până-l luau toți dracii, însă cu acesta nu am făcut așa, și nu înțeleg de ce. A costat fix 6000 de lei, dar fără încărcător. Mi-am cumpărat și de-ăla, și husă, și folie de protecție, am mai dat 500 de lei pe aceste accesorii. În fine. După nici două săptămâni, deși îl ținusem ca pe un bibelou, căci arăta impecabil, am decis să-l trimit la retur, iar cu banii respectivi + o mică sumă în plus, să-mi iau un telefon de la Apple. Inițial, compania mi-a spus că nu poate face returul, că am depășit termenii etc., deși până la urmă a acceptat returul, iar până ca aceștia să-mi accepte returul, am zis să încerc să-l vând pe clip.co.

Intru pe platforma celor de la clip.co, aleg modelul de telefon, completez chestionarul de autoevaluare, iar platforma mi-a afișat că voi primi aproximativ 3200 de lei pentru starea în care telefonul se afla. Vă repet, telefonul era impecabil, ținut în husă și, evident, cu folie de protecție. În același timp, pe platformă era la vânzare același model cu sume între 4800 și 5200 de lei. Repet, telefonul nu avea nici două săptămâni de când fusese achiziționat și m-a costat, fără niciun accesoriu, 6000 de lei, iar ei mi-au oferit pe el 3200 de lei, asta în condițiile în care ei nu aveau ce intervenții tehnice să facă asupra lui. După un calcul simplu, aceștia aveau un profit de minimum 1600 de lei fără prea mult efort, trimițând doar un curier la ușa mea și verificând dispozitivul, servicii care nu cred că pot costa mai mult de 100-150 de lei, mai ales că firma are proprii angajați, deci nu lucrează „la comandă”. Asta în condițiile în care ei aveau la vânzare un model de dispozitiv ca al meu, dar cu jumătate din suma pe care ei mi-o oferiseră mai mult. Păi, nu este asta bătaie de joc? Ba da.

Telefonul pe care doream să-l vând pe site-ul cu pricina, Samsung S21 Ultra 5G, «ultraimpecabil».

Atunci le-am zis, îmi aduc aminte perfect, că mai bine îl joc în picioare decât să-l vând acestora cu 3200 de lei, adică cu 50% din suma pe care eu am dat-o pe el, iar asta după nici două săptămâni, în condițiile în care el se comporta și arăta ca nou.

Până la urmă, cu chiu, cu vai, compania de unde l-am achiziționat s-a răzgândit și mi-a făcut returul, am primit banii în cont, iar așa mi-am achiziționat iPhone-ul pe care-l am în prezent. Sincer să fiu, sunt foarte mulțumit de el, însă nu despre asta este vorba, ci despre clip.co.

Astea Ziind Fise, clip.co poate fi foarte benefic în condițiile în care achiziționezi un telefon prin intermediul lor, însă dacă vrei să vinzi unul, vinde-l unei persoane pe care o cunoști, mai ales dacă nu ai nimic de ascuns, sau vinde-l pe un site de anunțuri, precum OLX, însă ai grijă la clip.co dacă, totuși, vrei să-ți vinzi telefonul acestora.

Clip.co este un nume generic pentru a nu da numele companiei în cauză, iar când folosesc această denumire, nicidecum nu fac referire la compania care deține domeniul de internet în cauză.

Lasă un răspuns